Bevezető

A gyógyítás által mi magunk is gyógyulunk, ez a szeretet varázsereje.

Lauren Brooke

• Mindvégig az a cél vezetett honlapom szerkesztése során, hogy az érdeklődő olvasó azt érezze, hogy betegségének megértéséhez, azzal kapcsolatos döntéseihez  hasznos ismerethez jutott.
  • Az oldalra látogatók nagy része nem tájékozott az egészségügyben, még kevésbé annak bonyolult, nehézkes nyelvezetében, ezért egyszerűsítve, a lényeget kiemelve ismertetem a kórképeket,  fontos tüneteiket. Természetesen a legtöbb figyelmet a sebészi kezelés kapja.
  • Az lenne szerencsés, ha munkám “iránytűként” szolgálna mindenki számára, kortól, nemtől, foglalkozástól függetlenül.

Mit  szeretne tudni  a gyógyulást kereső páciens?

• Mi a betegségem? Milyen tünetek alapján gondolhatok betegségre, milyen vizsgálatok pontosítják a diagnózist?
  • Feltétlenül szükséges-e a műtét?  Meddig lehet a beavatkozást veszély nélkül elhalasztani? A gyógyszeres kezelés képes-e segíteni, tünetmentessé tenni?
  • Mikor szükséges a műtét, milyen eredmény várható a beavatkozástól?
  • Van-e nehézsége, kockázata a műtétnek? /tudni szeretnék a lehetséges szövődményekről/
  • Ki, milyen intézetben, milyen tárgyi feltételek, milyen intenzív orvosi háttér mellett végezze a műtétet?
  • Mindenki, aki a leül a monitorhoz és a témában keresgél, nehéz lélekkel teszi. Ha választ talál a magában feltett kérdésekre, erősebbnek érzi magát,  jobban hisz a gyógyulásban.
  • Igyekszem 28 éves szakmai tapasztalat alapján a teljesség igénye nélkül bemutatni a pajzsmirigy, mellékpajzsmirigy, emlő, rekesztájék, hasüregi szervek /máj, epehólyag, gyomor, vékonybél, vastagbél, végbél/, hasfal és a végtagi vénás rendszer betegségeit.
  • A kapcsolódó képgaléria  felvillantja a műtétek fő mozzanatait.
  • Az eredményes  műtét siker az operatőrnek, és sokszor  mindent jelenthet a gyógyulni vágyónak.
  • Ha a számítógép mellől felállva úgy érzi, hogy segítettem gondja megoldásában, munkám elérte célját.

Azt nem tudjuk megválasztani, mikor halunk meg. De azt el tudjuk dönteni, hogyan éljünk.

Joan Baez